Як розпочати навчальний рік. Поради вчителю

1. Дайте дітям знов відчути себе згуртованим колективом.

Навіть у найдружніших колективах у перші дні після повернення з канікул учні заново вибудовують міжособистісні стосунки, проходячи від відчуття якоїсь скутості в спілкуванні до свободи взаємодії і появи відчуття приналежності до класу. Для того, щоб діти швидше знов відчули себе згуртованим колективом, необхідно якомога більше уваги в перші дні приділити колективним заходам. Походи, спільний випуск газети, театральні постановки, створення символу класу, смішного фотоальбому перших днів у школі, заповнення жартівливого паспорта класу і ведення літопису — ці і багато інших заходів допоможуть швидко згуртувати дітей.

2. Дайте учням можливість поділитися літніми враженнями.

У перші дні приходу до школи дітям хочеться в першу чергу розповісти про літні враження. При цьому розмову про літо не повинно зводити до твору «Як я провів літо» — діти не дуже готові зразу, в перших числах вересня, писати твори. Хай школярі принесуть літні фотографії і оформлять ними стіну класу, зробивши потрібні підписи; нехай учні по командах видадуть газети з літніми враженнями або приготують невеликі командні виступи про літні враження.

3. Підтримайте інтерес учнів до занять.

Майже усі учні приходять у школу після канікул досить вмотивовані — їм хочеться йти в школу. Проте це почуття може швидко згаснути, якщо початок навчального процесу не «запалює» дитину — організовано нецікаво або дитина ще не зосередилася на навчанні. «Як зустрінеш новий рік, так його і проведеш» — свідчить мудрість. Це актуально і для шкільної мотивації — гарний початок навчання дає потужний поштовх на довгий час. Тому важливо всіляко підтримувати ту мотивацію, з якою учень прийшов у школу, організовуючинавчальний процес, у тому числі повторення, в цікавій формі, створюючи безпечне середовище в класі.

4. Поєднуйте на уроці серйозні та цікаві моменти.

Діти фізіологічно і психологічно не можуть відразу ж після канікул швидко ввійти в колишній темп діяльності і виявити колишню працездатність — учням важко довго підтримувати увагу, працювати в одному темпі. Для мінімізації цих явищ доцільно проводити більше фізкультхвилинок, на уроках організовувати більш часті зміни різних видів діяльності, поєднувати серйозні та цікаві моменти.

5. Нагадайте учням про правила.

Школярам властиво забувати правила поведінки, спілкування, які, здавалося б, не раз згадували і розбирали. З одного боку, це пов'язано з природною забудькуватістю, а з іншого боку, набирає чинності «штучна» забудькуватість, коли дитина намагається перевірити межу — може, в цьому році це правило вже неактуальне, може, вчитель про нього забув? Тому на початку року важливо знову повернутися до необхідних правил, щоб показати учням, що вони нікуди не поділися. Важливо проконтролювати, як школярі дотримуються цих правил.

6. Обговоріть з учнями майбутні заходи.

Для школярів важливо знати, що їх чекає у класному житті хоча б на чверть вперед, а також брати участь у плануванні заходів. Учні виявляють підвищену активність у подальшій реалізації тих справ, які вони запропонували самі.

7. Підтримайте учня в прагненні стати краще.

Часто учні приходять першого вересня з бажанням почати нове життя — вони готові вчитися краще або виправити поведінку. Але все це зможе реалізуватися, якщо вчитель допоможе їм. Адже якщо дитина не відчуває підтримки дорослого у своєму прагненні, то всі ініціативи поступово згасають.

Кiлькiсть переглядiв: 51

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.