Орієнтовні питання для складання характеристики класу
1. Загальні відомості про клас: кількість учнів—дівчат і хлопців.
2. Соціально-психологічні особливості учнів.
2.1.Соціометричний статус (на основі даних соціометрії): лідери, товариші, ізольовані, зневажені. Як здійснюється опора на лідерів.
2.2.Ставлення до громадського життя, участь у справах класу, школи окремих учнів, класу в цілому.
2.3.Участь у гуртковій роботі.
2.4.Ставлення до вчителів. Особливості проведення робота з батьками, їхнє ставлення до школи.
2.5. Рівень учнівського самоврядування, органи самоврядування. Організаторські здібності учнів класу, спілкування в класі.
2.6. Рівень вихованості учнів класу.
3. Особистісні риси учнів класу.
3.1. Мотиваційне середовище: інтереси, ідеали, переконання.
3.2. Самосвідомість: прагнення, самооцінка.
3.3. Індивідуально-типологічні особливості школярів - особливості темпераменту, моральні якості.
3.4. Особливості психологічного стану деяких учнів.
4. Пізнавальні особливості учнів класу.
4.1. Особливості сприйняття, пам'яті, уваги, мислення, уяви.
4.2. Рівень інтелектуального розвитку.
5.Участь батьків у житті класу, школи.
6.Педагогічні висновки. Завдання, на виконання яких має спрямовуватися робота з класним колективом (формулюються з огляду на характеристики класу).
Психолого-педагогічна характеристика учнівського колективу
Клас ____________
Класний керівник________
У класі навчається _______ учнів, з яких ______дівчат, ______ хлопців.
Вчаться:
на відмінно ______ учнів, а саме: ________________________________________,
добре _____ учнів, а саме: ______________________________________________,
мають задовільні оцінки ______ учнів.
Вміють зосереджуватися, самостійно працювати, виявляють активність: ________
Потребують постійного контролю: ________________________________________
Переважає ставлення до навчання:
активно-позитивне в учнів __________________________________________,
пасивно-позитивне в учнів ____________________________________________.
На атмосферу в класі впливають такі чинники: доброзичливі стосунки між учителями та учнями, учнями, вчителем і батьками; взаєморозуміння учнів та батьків (необхідне підкреслити).
Класний колектив згуртований, не згуртований.
Дані соціометрії:
Лідери _______________
Прийняті ______________
Не прийняті ___________
Ізольовані ___________
Учні мають різнобічні інтереси.
Зайняті в спортивних секціях, школах ___ учнів.
У школах, студіях образотворчого мистецтва __ учнів.
У музичних школах _ учнів.
У вокальних та хорових студіях __ учнів.
У гуртках: танцювальних __ учнів; театральних __ учнів; технічного профілю __ учнів; декоративного мистецтва __ учнів; натуралістичних __ учнів; науково-пізнавальних __ учнів.
Загальний рівень вихованості та культури класного колективу (необхідне підкреслити): високий, середній, низький.
Коментарi