План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
у Переяславській ЗОШ І-ІІІ ступенів №3
2019 -2020 н.р.
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичний етап | ||||
1. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах. | Усі категорії учасників освітнього процесу | Вересень | Практичний психолог |
2. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії здобувачів освіти. | Протягом року | Практичний психолог Соціальний педагог Класні керівники | |
Інформаційно - просвітницькі заходи | ||||
1. | Обговорення питання протидії булінгу (цькуванню) на батьківських зборах. | Батьки здобувачів освіти | Протягом року | Класні керівники |
2. | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу (цькуванню) та кібербулінгу для своєї дитини. | Батьки здобувачів освіти | Протягом року | Практичний психолог |
3. | Засідання МО класних керівників на тему: «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу (цькуванню) серед учасників освітнього процесу». | Класні керівники | Жовтень | Практичний психолог Соціальний педагог |
4. | Анкетування учнів школи «Насильство та його прояви в учнівському середовищі». | Здобувачі освіти 5-9 класів | Протягом року | Практичний психолог |
5. | Розробка пам`ятки «Маркери булінгу (цькуванню)». | Педагоги | Протягом року | Практичний психолог |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
1. | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків. | Здобувачі освіти 1-4 класів | Протягом року | Класоводи |
2. | Заняття з елементами тренінгу: «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Підліткові компанії», «Профілактика булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі» «Вчимося безпечної поведінки в інтернеті». | Здобувачі освіти 5-11 класів | Протягом року | Соціальний педагог |
3. | Виховні години «Віртуальний терор і кібербулінг». | Здобувачі освіти 5-11 класів | Протягом року | Класні керівники |
4. | Перегляд відеоматеріалів: «Булінг. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини». | Здобувачі освіти 5-9 класів | Протягом року | Класні керівники |
5. | Міні-тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в мережі Інтернет». | Здобувачі освіти 2-4 класів | Протягом року | Практичний психолог Соціальний педагог |
6. | Консультаційні бесіди «Алгоритм дій у разі виявлення проявів булінгу (цькуванню) (протиправних дій). | Здобувачі освіти | Протягом року | Практичний психолог Соціальний педагог |
Психологічний супровід | ||||
1. | Діагностика стану психологічного клімату класу. | Здобувачі освіти 5-11 класів | Протягом року | Практичний психолог |
2. | Спостереження під час навчального процесу. | Здобувачі освіти 1-11 класів | Протягом року | Практичний психолог |
3. | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу. | Здобувачі освіти | Протягом року | Практичний психолог |
Коментарi