Формування навчальної мотивації та пізнавального інтересу
Для формування і підтримування позитивної мотивації необхідно:
- на початку уроку називати тему й завдання; давати більше індивідуальних завдань;
- щоб учень добре уявляв, як викопувати поставлені завдання;
-щоб учень самостійно визначав мету, це сприяє більшій активності і стимулює;
- щоб навчальний матеріал був оптимально складним, навчальні завдання повинні мати важкі елементи, але виконання їх має бути доступним;
- щоб учень бачив свій рух уперед, цьому може допомогти перелік того, що учні повинні знати з певної теми;
- доносити до учнів практичну важливість досліджуваної теми; щоб виклад матеріалу був цікавим; щоб мова вчителя була емоційною;
- проблемний підхід у викладі матеріалу, демонстрація розбіжностей, парадоксальних фактів — усе те, що викликає в дитини подив і бажання з'ясувати, зрозуміти, вирішити;
- використовувати ігрові методи;
- пропонувати різноманітні завдання: багаторазове й монотонне повторення однотипних завдань знижує інтерес;
- оцінювати не тільки результат, але й ставлення дитини до роботи;
- порівнювати успіхи учня не з успіхами інших дітей, а з його власними колишніми результатами.
Словесні оцінки рівня досягнень
Низький рівень
- Старайся! Будь уважніший! Говори чіткіше! Ти можеш краще писати! Ти можеш краще вчитися! В і д п о в і да й конкретні ше!
- Ти вже більше працюєш над собою!
- Не сумуй, у тебе все вийде! Постарайся.
- У тебе все вийде, тільки зверни увагу на...
- Добре! Це дійсно так!
- Я рада, що ти правильно зрозумів! Уже краще!
- Досить добре! Значно краще!
Середній рівень
- З успіхом тебе! Дуже добре!
- Досить вдало!
- Як добре ти запитуєш!
- Я згодна з тобою!
- Достатньо!
- Ти вмієш правильно висловлюватися!
- Який ти дотепний! Ти вже багато вмієш!
- Як влучно! Чудово! Молодець!
- Ти вмієш творити! У тебе є власні думки!
Високий рівень
- Блискуча відповідь! Чудово! Відмінно! Прекрасно!
- Бездоганно! Ми пишаємося твоїми досягненнями!
- У тебе є власне «Я»!
Коментарi